előző bejegyzésemben utaltam néhány dolgora a járgánykeresés kapcsán, akkor ezt gyorsan le is tudnám:
Milyen nehézségekbe ütközünk?
a megfelelő terepjáró számunkra:
- rendezett magyar papírokkal rendelkezik (urambocsá' műszakival)
- megfizethető (tehát kb 20 éves)
- viszonlyag jó állapotú
rendezett magyar papírok?
érvényes magyar forgalmi és műszaki vizsga hiányában komoly nehézségeink akadhatnának a határátkeléseknél. A műszakiztatás természetesen megoldható, ha van forglami, de sajnos ez a követelmény is erősen leszűkíti a választékot.
Az eladó terepjárók zöme ugyanis külföldi papírokkal rendelkezik, mert off-road versenyeken, vagy hobbiból csapatni a határban senki nem kéri a papírokat. (Ezért nem keresgetünk külföldön sem, mivel a honosítás túl sok pénzt és enrgiát igényel.)
Ha mégis van magyar forgalmi, akkor is előfordul, hogy többszöri adás-vétel során sem íratta át az autót az új tulajdonos. (a turbóbuszt című bejegyzésünkben ezért sirattuk a troopert). Ha a régi tulajdonos nem jelentette be az adásvételt (vagyis nem tépte le a forgalmi erre hivatott részét), akkor még ezt is meg lehet oldani, de ez ugye már a törvényesség határát súrolja.
megfizethető és jó állapotú?
maximum fél millió forintot szántunk az autóra. Ideális estben ettől lényegesen kevesebb kp-vel megússzuk a beszerzést, pláne, ha beszámíttatunk néhány projektoros tévét.
Az igazán jó állapotú, magyar forglamival rendelkező terepjárókat még 20 évesen is méregdrágán kínálják, félmillió alatt pedig többnyire annyira rossz állapotban lévő autókat lehet találni, hogy a műszakiztatás is kétséges.
azért nem esünk kétségbe, mert már meg is van az autónk :) de psszt!
2007. augusztus 20., hétfő
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Na most akkor a cím változott, vagy a tartalom nem?
Örülünk az ótótoknak, de mán megnéznénk, mer nagyon vártuk, az asszon meg én meg a pulya. De ez a poszt nem oszt semmi képet, oszt jóvan.
Megjegyzés küldése